Vyberte stránku

Vážení rodiče,

vítejte na stránkách třídy 3.C

Naleznete zde obecné aktuální informace o dění v naší třídě, ale také informace o plánovaných akcích třídy a školy.

 

Podrobné informace, týkající se týdenního dění ve třídě, jsou pravidelně zasílány rodičům žáků třídy emailem.

aktualizováno dne: 17. 6. 2020

Kontakt: 

Třídní učitelka: Mgr. Zuzana Kupčáková
E-mail: kupcakova@zsuvaly.cz

     V současné situaci probíhá výuka a komunikace na dálku prostřednictvím

– virtuální UČEBNY  – Google Classroom

– videohovorů (Hangouts Meet) – učitel/žáci

– WhatsApp skupiny s dětmi

– dobrovolným plněním úkolů navíc ve virtuální třídě na www.umimeto.org 

Co nás čeká…

 23. 6. 2020 – Rozloučení se školním rokem – Květnice https://www.restauracelavka.cz/ od 16 hod

26. 6. 2020 – Konec školního roku – VÝDEJ VYSVĚDČENÍ 8:00 – 8:45 hod v naší třídě. Děti z distanční formy studia                                                                                       přinesou podepsané čestné prohlášení o zdravotním.

29. 6. – 30. 6. – ŘEDITELSKÉ VOLNO

Již proběhlé akce…

17. 6. 2020 – Jeníček a Mařenka – opera Národní divadlo (úhrada z tř. fondu – 164 Kč) Pojedeme vlakem a PID – každý si zajistí zpáteční jízdenku Úvaly – Praha – ZRUŠENO 

8. – 12. 6. 2020 – Škola v přírodě – Český ráj, penzion Brada – ZRUŠENO

27. 5. 2020 – Návštěva MěK Úvaly na téma – Básně – ZRUŠENO

22. 4. 2020 – Den Země – ZRUŠENO

21. 4. 2020 – Třídní schůzky – ZRUŠENO

15. 4. 2020 – Hudební pohádka – Východočeské hudební kvinteto – CVA (50 Kč na žáka) – ZRUŠENO

9. 4. 2020 – Velikonoční prázdniny

8. 4. 2020 – ŘEDITELSKÉ VOLNO – zápis dětí do 1. třídy – AKCE ZRUŠENA

31. 3. 2020 – Návštěva MěK Úvaly na téma “Napříč literárními žánry” – AKCE ZRUŠENA

18. 3. 2020 – Den otevřených dveří – AKCE JE Z BEZPEČNOSTNÍCH DŮVODŮ ZRUŠENA

2. 3. – 8. 3. 2020 – JARNÍ PRÁZDNINY

17. 1. – 21. 1. 2020 – Barevný týden ve škole  

31. 1. 2020 – POLOLETNÍ PRÁZDNINY

30. 1. 2020 – Ukončení 1. pololetí

27. 1. 2020 – Hra o přežití – MINECRAFT v realitě – (program u nás ve třídě 8:00 – 9:45 hod cena na žáka cca 110 Kč)  https://www.besedarium.cz/hra-o-preziti/

21. 1. 2020 – Já písnička – hudební, výchovně vzdělávací program v CVA (3. – 4. vyuč. hodina; vstupné 50Kč/žák)

9. 1. 2020 – Vzdělávací program o zdravé výživě a zdravém životním stylu “Zdravá pětka” (program u nás ve třídě 10:00 – 11:45 hod – zdarma poskytuje školám nadační fond Albert) https://www.zdrava5.cz/programy

23. 12. 2019 – 3. 1. 2020 – VÁNOČNÍ PRÁZDNINY

20. 12. 2019 – Třídní vánoční besídka

19. 12. 2019 – Hodinářův učeň – promítání pohádky v CVA (1.-2.vyuč. hodina – 50kč – tř. fond)

18. 12. 2019 – Předvánoční setkání rodin s dětmi + výroba svícínku

5. 12. 2019 – Čertovská pohádka a vánoční výstava v Pěnkavově dvoře – Takonín (Doprava autobusem od školy cena celkem cca 350Kč – úhrada z tř. fondu)

30. 11. 2019 – Vánoční jarmark ve škole – hlavní vchod pod hodinami v čase od 13 -15 hod. Následuje program na Úvalském náměstí.

28. 11. 2019 – Vánoční dílničky ke školnímu jarmarku (1. a 2. vyuč. hodina) – šikovné ruce rodičů vítány 😉

19. 11. 2019 – Třídní schůzky

14. 11. 2019 – Výstava “Konečně svoboda” v CVA (3. vyuč. hodina)

6. 11. 2019 – Workshop s drumbeny – Cesta kolem světa. Hudební interaktivní pořad (Program proběhne ve škole, cena 70Kč na žáka – z tř. fondu)

29. 10. – 30. 10. 2019 – PODZIMNÍ PRÁZDNINY

24. 10. 2019 – (NE)DLABEME NA TO – společné setkání rodin s dlabáním a zdobením dýní

18. 10. 2019 – Jak se stát dobrým kamarádem (3. a 4. vyuč. hodina, program ve třídě – OSV)

4. 10. 2019 –  Muzeum policie v Praze 

23. 9. 2019 – Divadelní představení “Vidím, nevidím” – nová scéna ND (úhrada z tř. fondu – 164 Kč) Pojedeme vlakem a PID – každý si zajistí zpáteční jízdenku Úvaly – Praha 

4. 9. 2019 – Výstava recyklace – CVA Úvaly 

     

Týdenní plán
TémaUčebnice, pracovní sešitPoznámka
Matematika Učivo naleznete v UČEBNĚ -
Google Classroom
Čtení/ Psaní
Vlastní kniha


Čtenářské dílny

Prezentace vlastní knihy - čtenářský deník - čtenářské BINGO

Vedení čtenářského deníku
Po přečtení vlastní knihy, zápis do čtenářského deníku. Číst denně!
Český jazykUčivo naleznete v UČEBNĚ -
Google Classroom
PrvoukaUčivo naleznete v UČEBNĚ -
Google Classroom


Informace pro skupinu A35 – Olga Fernando

úkoly k domácímu procvičování:
13.5.2020 Od 13.5.2020 budu zadávat úkoly, zápisy z online hodiny a doplňující materiál přes virtuální UČEBNU (Google Classroom). Prosím sledujte. Děti mohou psát komentář k jednotlivým úkolům - zda se jim dařilo, zda je to bavilo apod. Přihlašovací údaje jsem zaslala přes Bakaláře.

Tento týden se mi stalo v některých skupinách, že někteří neobdrželi pozvánku na online hodinu. Pozvánky zasílám hromadně a hodiny se dětem zobrazují v Kalendáři Google (další z aplikací). Prosím podívejte se. Připojit se lze i přes "Kalendář", kliknutím na událost a výběrem "připojit přes Meet". Děkuji za pochopení.

V případě dotazů mě prosím kontaktujte.
11.5.2020 Během online hodiny - sports with the ball
zápis z hodiny - 11-5-2020 - can - cannot

nahrávka k Pupil´s Book str. 71/3


----------------------------------------------------------------------------
Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- jakékoli opakování v aplikaci
- slovní zásoba z Unit 10
6.5.2020 Během online hodiny - hobbies and sports
zápis z hodiny - 6-5-2020 - sport and hobbies

DÚ - homework
- Activity Book str. 71/3, 4
- opakovat si slovíčka na sport a koníčky

----------------------------------------------------------------------------
Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- jakékoli opakování v aplikaci
- slovní zásoba z Unit 10
4.5.2020 Během online hodiny - hobbies
zápis z hodiny - 4-5-2020 - hobbies text
- nahrávka k textu:

DÚ - homework
- poslech a čtení příběhu
- napsat jaký je tvůj oblíbený sport / koníček

----------------------------------------------------------------------------
VIDEO na procvičení:
- vyber si z předešlých videí
29.4..2020 Během online hodiny - pro zopakování
zápis z hodiny - 29-4-2020 - story

DÚ - homework
Pupil´s Book – str. 69 / 11 - story
- poslech a čtení příběhu
nahrávka k příběhu


Pracovní list - worksheet - křížovka
- návod je napsaný na listu
Unit 9 worksheet - crossword clothes

Pracovní list - washing line
- návod je napsaný na listu
Unit 9 worksheet - washing line
----------------------------------------------------------------------------
VIDEO na procvičení:
- příklady na I have got / I haven´t got have got / haven´t got
- příběh s použitím "have got": Gogo story - "have got"
- příběh s použitím "has got": Gogo story - "has got / have got"
27.4..2020 Během online hodiny - pro zopakování
zápis z hodiny - 27-4-2020 - has got - otázka

DÚ - homework
Pupil´s Book – str. 68/10 – napiš ke každému obrázku A-D jednu otázku o Benovi a odpověď.
----------------------------------------------------------------------------
VIDEO na procvičení:
- příklady na I have got / I haven´t got have got / haven´t got
- příběh s použitím "have got": Gogo story - "have got"
- příběh s použitím "has got": Gogo story - "has got / have got"
24.4..2020 Během online hodiny - pro zopakování
zápis z hodiny - 24-4-2020 - she he has got ....

DÚ - homework
Napiš 3 věty co máš a co nemáš, podívej se na příklad. Můžeš psát I o kamarádovi a rodině.
Přílkad: I´ve got a car but I haven´t got a motorbike. / My friend Tom has got a train. / My aunt has got a new computer.

Pupil´s Book
- pustit si písníčku a zazpívat str. 67/7
- nahrávka poslech ke stránce 67

VIDEO na procvičení:
- příklady na I have got / I haven´t got have got / haven´t got
- příběh s použitím "have got": Gogo story - "have got"
- příběh s použitím "has got": Gogo story - "has got / have got"
22.4..2020 Během online hodiny - pro zopakování
zápis z hodiny - 22-4-2020 - I have got ....

DÚ - Pupil´s Book
- pustit si písníčku a zazpívat str. 67/7
- nahrávka poslech ke stránce 67
20.4..2020 Během online hodiny - pro nepřihlášené žáky
- opakování čísel pomocí příkladů, oblečení
- Activity book str. 67
- popis, co máme ve skříni - I´ve got .... ,
- otázka: Have you got …? (viz zápis z hodiny zápis z hodiny - 20-4-2020 - my wardrobe)

DÚ - Pupil´s Book
- poslechnout si příběh ke stránce 66
- nahrávka ke str. 66:
pracovní list/přepis textu ke str. 66: Unit 9 - worksheet - p 66
19. 4 . 2020
Chtěla bych Vám poděkovat za přihlášení dětí a asistenci při online práci s využitím Google Meet. Bylo vidět, jak velký kus práce jste s dětmi udělali, děti moc pěkně reagovaly a pracovaly. Moc Vám děkuju a vážím si toho. Věřím, že i online hodiny budou produktivní. Budu se zaměřovat na opakování, společně budeme používat obrázky z učebnice a pracovní sešit. Také budeme trénovat psaní do sešitu na dálku. Bohužel nelze společně poslouchat nahrávky k učebnici vč. písniček a videí. A tak je budu nadále nahrávat na www stránky třídy na doma. Rovněž budu dávat na stránky pracovní listy k nahrávkám a zápisy z online hodiny pro ty, kteří se nemohli připojit.
Budu se snažit, abychom se slyšeli v pondělí, středu a pátek mezi 10-10.45 hod. pokud nám to technika/čas dovolí. Vždy budu dětem posílat na jejich e-mail pozvánku s odkazem na připojení. Pozvánku nemusíte potvrzovat, stačí se připojit.
V případě dotazů mě prosím kontaktujte. Děkuji.

17.4..2020 Během online hodin ve čtvrtek a pátek jsme společně opakovali cvičení v učebnici do str.65 a kontrolovali pracovní sešit str. 66

Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- cvičení k Unit 9 (vocabulary, grammar)
Ráda bych Vám, resp. Vašim dětem nabídla možnost on-line výuky s využitím Google Meet k přihlášení k „videohovoru“ . Tímto bychom mohli společně pracovat, popovídat si o tom, co se nám podařilo a já mohu poradit s úkoly. Aplikace Meet se dá rovněž nahrát do mobilních telefonů, a tak pokud děti nemají možnost využít PC a mají mobilní telefon, mohou se rovněž přihlásit (s vaším svolením a pomocí).
Děti obdrží do e-mailové schránky pozvánku k připojení do Meet, na kterou pouze kliknou v daný den a čas. Jen Vás požádám a vypnutí kamer a nenahrávání rozhovorů, abychom nepřetěžovali síť a nerušili nikomu domácí soukromí, pouze se uslyšíme. V tomto týdnu to vyzkoušíme ve čtvrtek a v pátek od 10 hod.
Do budoucna navrhuji společné hodiny 2-3 x týdně (shodné s rozsahem v rozvrhu) den a čas upřesním.
15.4..2020 Pupil´s Book
Str. 65/3 - song / písnička
- poslouchej, ukazuj si a zazpívej si
nahrávka ke cvičení:

do sešitu na psaní
- napiš 5 míst ve městě
- napiš 5 zvířat
- napiš 5 jídel
- napiš 5 oblečení

Video - pro zábavu:
Věty - I am wearing ....... - https://youtu.be/_Y_fNXEu0tA
Otázka - What are you wering? - https://youtu.be/h6CvRv-AH2Y
-----------------------------------------------------------------------------
slovíčka na oblečení - https://youtu.be/pHer1COWyrQ // https://youtu.be/UiuUfDXihGg
rap - https://youtu.be/jTBVpfZWfBA
story - https://youtu.be/5e3kVR3wSSM

Games: z minulé hodiny
- otevři si odkaz a zahraj si hru
- kliknutím na mikrofon uslyšíš výslovnost, zopakuj nahlas a přiřaď k obrázku
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/clothes-1

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/clothes-2

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/clothes-accessories

3.4..2020 Dokončit cvičení, která ti ještě chybí z minulých úkolů.

Pupil´s Book
Str. 65/3 - song / písnička
- poslouchej, ukazuj si a zazpívej si
nahrávka ke cvičení:

Activity Book
Str. 65/3
- podívej se do tabulky, každé písmenko má znak, podle znaků doplň písmenka do jednotlivých políček a rozlušti šifru.
- zkontroluj a přečti si šifru
- podle šifry vymaluj kluka

Str.65/4
- popiš co máš na sobě, můžeš použít podobné věty jako z předchozího cvičení.

Video - pro zábavu:
Věty - I am wearing ....... - https://youtu.be/_Y_fNXEu0tA
Otázka - What are you wering? - https://youtu.be/h6CvRv-AH2Y
-----------------------------------------------------------------------------
slovíčka na oblečení - https://youtu.be/pHer1COWyrQ // https://youtu.be/UiuUfDXihGg
rap - https://youtu.be/jTBVpfZWfBA
story - https://youtu.be/5e3kVR3wSSM

Games: z minulé hodiny
- otevři si odkaz a zahraj si hru
- kliknutím na mikrofon uslyšíš výslovnost, zopakuj nahlas a přiřaď k obrázku
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/clothes-1

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/clothes-2

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/clothes-accessories

1.4..2020 Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- Unit 9 - vocabulary

Pupil´s Book
Str. 64/2 - opakování
- poslouchej a opakuj slovíčka, můžeš si rovněž ukazovat
nahrávka ke cvičení:

Str. 64/1 - instructions / návod
- poslechni si nahrávku a ukazuj o kom se povídá
nahrávka ke cvičení:
- pracovní list - pokud máte možnost vytisknout a pracovat podle návodu, pokud ne tak otevřít a slovíčka vypsat a odpovědi napsat do sešitu na zápis z hodiny. Unit 9 worksheet - text
- text si několikrát přečti

Activity Book
Str. 64/2
- nejprve si barvičkou dle tvé volby vymaluj slovíčka "clothes" (oblečení a co nosíme), potom spoj tužkou
- potom jinou barvou vybarvi "animals" (zvířata)
- a teď třetí barvou vybarvi jídlo
- odpověz na otázky

Video - pro zábavu:
slovíčka na oblečení - https://youtu.be/pHer1COWyrQ // https://youtu.be/UiuUfDXihGg
rap - https://youtu.be/jTBVpfZWfBA
story - https://youtu.be/5e3kVR3wSSM

Games: z minulé hodiny
- otevři si odkaz a zahraj si hru
- kliknutím na mikrofon uslyšíš výslovnost, zopakuj nahlas a přiřaď k obrázku
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/clothes-1

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/clothes-2

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/clothes-accessories

30.3.2020 Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- Unit 9 - vocabulary

Pupil´s Book
Str. 64/1 - instructions
- poslechni si nahrávku a ukazuj o kom se povídá
nahrávka ke cvičení:
- poslechni si ještě jednou, zastavuj nahrávku a pokus se opakovat věty
- opakuj vícekrát
- napiš si nová slovíčka do slovníčku

Str. 64/2 - instructions
- poslouchej a opakuj slovíčka, můžeš si rovněž ukazovat
nahrávka ke cvičení:

Activity Book
Str. 64/1
- poslouchej a spoj body, můžeš si zastavovat nahrávku
- při druhém poslechu, kontroluj
- napiš pod obrázek co jsi namaloval
nahrávka ke cvičení:

Games:
- otevři si odkaz a zahraj si hru
- kliknutím na mikrofon uslyšíš výslovnost, zopakuj nahlas a přiřaď k obrázku
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/clothes-1

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/clothes-2

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/clothes-accessories

Milí rodiče a žáci,
máme za sebou týden domácího učení. Chtěla bych se Vás zeptat, jak se vám s připravenými úkoly pracuje a zda jsou návody dostatečné. Co se dětem líbí a zda pravidelně procvičují. Ráda bych, aby děti byly co nejvíce samostatné.
Kopie úkolů zadávám do Bakalářů, ale nelze přikládat soubory s pracovními listy a nahrávkami. Proto Vás odkazuji na www stránky třídy, které pravidelně (podle rozvrhu) doplňuji. Chtěla bych Vás požádat jednou týdně o krátkou zprávu, zda jste zvládli učivo. abych měla kontrolu a zpětnou vazbu.
Můžete mě kontaktovat přes školní email: fernando@zsuvaly.cz , Hangouts (google application) nebo Meets případně skype oli.fernando. V případě dotazů, připomínek jsem Vám rovněž k dispozici a pokud bude v mých silách, ráda pomůžu. Děti moc pozdravuji.
Přeji pěkný den a pevné zdraví
O. Fernando
(angličtina)

27.3.2020 Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- dle svého výběru

Opakujte si a dokončete cvičení z minulých zadání. Můžete si pustit písničku, video nebo zahrát hru se slovíčky.
Přeji Vám hezký víkend.

25.3.2020 Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- dle svého výběru z Unit 5

Pupil´s Book:
Jakékoliv opakování z učebnice Unit 8

Activity Book:
Str. 63/3 – zadání - read and draw lines – přečti a spoj čarou
- Nejprve si anglicky pojmenuj šest obrázků pod zadáním a napiš pod ně
- Potom nahlas přečti text
- Přečti ještě jednou a spoj / umísti obrázky do pokoje
- Pojmenuj pokoj a napiš pod obrázek

Str. 63/4 – zadání – listen and complete – poslechni a doplň, chant – říkej říkadlo
- Nejprve poslechni „chant“ (nahrávka 7)
- Přečti slova v rámečku
- Při dalším poslechu si zastavuj nahrávku a doplňuj slova z rámečku, postupně si je odškrtávej
- Poslechni ještě jednou a kontroluj
- Očísluj si obrázky kolem textu podle vět
- Poslechni ještě několikrát a opakuj
- Zakryj si odpovědi, přečti otázku a zkus podle očíslovaných obrázků odpovědět. Zkontroluj si podle textu (to už je náročné a na poprvé se asi nepovede, zopakuj a dotrénuje, když nevíš jak se to vysloví, přehraj si nahrávku)
(pro kontrolu : 1 Who – kdo / 2 What – co / 3 Whose - čí / 4 How old - jak starý / 5 Where - kde / 6 What / 7 How many – kolik / 8 Which – který (při výběru) / 9 who – kdo )
nahrávka ke str.64/3

Odměna:
"Parts of the body song" – rap - děti opakují / zpívají a cvičí částí těla
https://www.youtube.com/watch?v=BwHMMZQGFoM

GAME: http://www.esolhelp.com/healthy-food-game.html
- zapni hru, a myší roztřiď FOOD na HEALTHY (zdravé) and UNHEALTHY (nezdravé), pokud znáš slovíčka nahlas si je pojmenuj. Myší klikni na obrázek, drž a přetáhni do správného košíku
- k pomoci máš obrázkový slovník: http://www.esolhelp.com/picture-dictionary-food.html
23.3.2020 Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- dle svého výběru z Unit 6 a 7

Pupil´s Book:
str. 62 / 1 - zadání:
- nejprve si popiš obrázky a-f
- poslechni si nahrávku (track 2) ukaž na obrázek a řekni písmeno obrázku ke kterému to patří, přehraj si ještě jednou a zopakuj věty podle nahrávky, nahrávku si můžeš zastavovat
nahrávka k 62/1 (track 5) -
(pořadí: D / B / E / C / A / F)

str. 62 / 2 - zadání:
- přečti si text a obrázky nahraď správným slovem
(slova v textu v pořadí: sheep / ducks / bread / frog / jumping / happy)
- odpověz na otázky pod textem
(odpovědi: 1. He is at the farm. / 2. They are looking at the sheep / 3. There are three ducks. / 4. The frog is jumping.)

Activity Book:
str. 62 / 1 - najdi slova, zakroužkuj a napiš do správné skupiny slov "food" a "family"
str. 62 / 2 - zadání:
- nejprve si prohlédni obrázek a zkus popsat so vidíš.
- poslechni si nahrávku a napiš správné číslo k obrázku, první máš vyplněný jako vzor.
- poslechni si ještě jednou a zkontroluj
- při třetím poslechu si zastavuj nahrávku a zopakuj
nahrávka k 62/2 (track 6)
(pořadí v 1. řádku: 3 / 1 / 6, ve druhém řádku 5 / 4 / 2)

Odměna:
"Parts of the body song" – rap - děti opakují / zpívají a cvičí částí těla
https://www.youtube.com/watch?v=BwHMMZQGFoM
20.3.2020 Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- dle svého výběru

On line cvičení na: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/places-live
- nejprve děti přiřadí slovíčka k obrázkům - kliknutim na mikrofon poslechnou výslovnost, zopakují, poté kliknou na slovo a následně na obrázek. Po přiřazení všech slovíček kliknou na FINISH a dostanou výsledek, pokud se jim nepovede, zopakují

On line cvičení: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-chants/my-favourite-photo
- nejprve záložka PREPARATION - děti opět trénují slovíčka, stejným způsobem jako v předchozím cvičení
- pod "preparation" je video - přehrát video
- níže je "transcript" - otevřít a přečíst nahlas, v rytmu videa
- mezi videem a transcript jsou dvě hry "Game" - have fun!

pokud by vám link nefungoval, můžete vybrat jiný WORD GAME
nová slovíčka si můžete opsat do slovníčků
18.3.2020 Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- Unit 8, žáci si vyberou, Game
Pupils Book
- str 61/3 poslech a pracovní list, detailní instrukce krok za krokem jsou na prac.listu - prosím vytiskněte. Nechte děti pracovat samostatně. Založit do desek.
Unit 8 - worksheet - town rules 61-3

- str. 63/3 hra - ve volné chvíli s hrací kostkou, děti popisují kde je hvězda - opakování předložek (on, in, next to, under, in front of, behind, between, příklad: Where´s the star? - It´t under the cow.)
Activity Book
- str. 61/3 - přečíst a zakroužkovat správnou odpověď
- str. 61/4 - podle obrázku doplnit can / can´t
16.3.2020 Opakovat online -www.cambridgelms.org/primary
- Unit 8 – Vocabulary 2, Grammar 2, reading 2
Pupils Book
- str 60/1 pojmenovat obrázky pomocí vět v nápovědě a ukázat si na ně
- str. 60/2 poslouchat a říci zvíře
(výsledky pro kontrolu: 1. Birds, 2. Horses, 3. Fish, 4. Snake, 5. Spider, 6. Frog)
Activity Book
-str. 59/10 - doplnit chybějící písmena a nalepit nálepky ze zadní části sešitu, doplnit "My progress" - sebehodnocení
Pracovní list - pokud možno vytiskněte prac.list dětem, instrukce jsou na listu, vyhotovené zakládat do desek
- worksheet song Unit 7 - worksheet song
12.3.2020Žákům doporučuji dodržovat pravidelné opakování dle školního rozvrhu.
První úkol:
- Opakovat na online procvičování – přihlašovací údaje jsou na www a kódy v prac. sešitě -www.cambridgelms.org/primary
o Unit 8 – vocabulary 3, grammar 3, reading 1
o Game 1
- Pupil´s Book (PB) – p.59/11 – poslech příběhu, čtení, 59/12 – poslech a říci číslo obrázku (nahrávky budou nahrané na webu)
- Activity Book (AB) – p. 58/8 pojmenovat obr.a napsat, 58/ 9 namalovat a popsat město
Na pondělí opět připravím úkoly.
nahrávky ke cvičením Pupil´s Book (PB) 59/11 :

Pupil´s Book (PB) 59/12 :
informace k výuce: Během absence by si žáci měli doplňovat poznámky a pracovní sešit. Rovněž mohou procvičovat on-line. Základní slovní zásoba je na stránkách pod danou kapitolou.

V učebnici není slovníček, proto si budeme slovíčka z hodin zapisovat do sešitu/slovníčků. Tímto si děti trénují psaní. Slovní zásobu budu rovněž postupně doplňovat i na tyto stránky.

Každý týden budeme psát test na opakování - slovíčka, větná spojení, doplňování, spojování atd.

Děti mají možnost procvičovat online přímo v aplikaci k učebnici Kid´s Box 2 na www.cambridgelms.org/primary. Je nutné se registrovat. Přihlašovací údaje jsou v pracovním sešitě (Activity Book) na vnitřní straně desek. Děti můžou trénovat samostatně nebo se mohou přihlásit do skupiny třídy, kde i já vidím jejich pracovní nasazení. Přihlašovací údaje pro naší skupinu:
- class name: stars 3CD
- class ID: class3CD

probrané učivo:Slovní zásoba:
slovíčka Unit 1 : pozdravy, čísla do 10, barvy, abeceda, hláskování slov, představení (jméno, věk), osobní zájmena
slovíčka Unit 2 : školní potřeby, škola, čísla do 20, předložky místa, vazba "there is", "there are", ovoce, zvířata
slovíčka Unit 3 : hračky, oblečení, předložky místa, zájmena "this", "these", oblečení, přivlastňování se ´s, přídavná jména
slovíčka Unit 4 : dům, místnosti, vybavení domu, básnička, zájmena "that", "those", "mine", "yours", tázací zájmeno "whose"
slovíčka Unit 5 : rodina, sloveso umět "can", slovesa pohybu a činností, přítomný čas průběhový, Vánoce
slovíčka Unit 6 : jídlo, pití, potraviny, části dne, oblíbené jídlo, nabízení, sloves mít "have got", sloveso mít rád "like"
slovíčka Unit 7 : zvířata, předložky místa, mám rád - já také, nemám rád, slovesa "to be", "to have got", "can"
slovíčka Unit 8 : město, místa ve městě, předložky, otázka kde "Where", kolik "How many", rozkazovací způsob
slovíčka Unit 9: oblečení, sloveso have got. has got, sloveso nosit - "wear"
slovíčka Unit 10: koníčky a záliby, sport, sloveso like, sloveso can
pomůcky na AJ:učebnice Kid´s Box 2 (Pupil´s Book)
pracovní sešit k učebnici Kid´s Box 2 (Activity Book)
psací potřeby
linkovaný sešit A5 - na zápis z hodiny a slovíčka
linkovaný sešit A5 - na testy
na procvičování: www.britishcouncil.org/learnenglishkids
duolingo
www.cambridgelms.org/primary

Olga Fernando
fernando@zsuvaly.cz
 

Družinu – II. oddělení, vede od druhého pololetí nově vychovatelka Anastasia Stejari.

E-mail: chicu@zsuvaly.cz

 

Knihy :
 
 
Matematika :
 
Český jazyk :

Anglický jazyk :

Odkazy na zajímavé stránky, hry :

https://www.starfall.com/n/me/me/play.htm?f

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/fun-with-english/teddy-dresser

https://www.kizclub.com/storytime/threepigs/pig1.html

https://www.mightybook.com/potter.html

Písničky :

https://www.mightybook.com/classics.html

Krátké příběhy pro děti :

https://elt.oup.com/student/happyhouse/stories/?cc=cz&selLanguage=cs

Slovníček pro nácvik výslovnosti :

https://www.oddcast.com/home/demos/tts/tts_example.php?sitepal

Obrázkové knihy :

https://www.booksforkids.cz/

Dále bych vám ráda doporučila dvojjazyčné knihy nakladatelství Thovt, které jsou opravdu moc pěkně zpracované :

https://www.thovtknihy.net/thovt_edice.php?edc=13

Zajímavé stránky :

www.prirodovedci.cz

Genetická metoda čtení

pro 1. ročník ZŠ

Genetická metoda

Genetická metoda čtení je jednou z metod čtení používaných v našich školách. Také bychom ji mohli nazvat „hláskovací“ nebo „písmenková“, neboť děti se neučí číst po slabikách (jako je to v případě analyticko-syntetické metody, která se u nás začala používat po druhé světové válce a až do počátku devadesátých let byla jedinou metodou výuky čtení), ale nejprve se naučí velká a pak malá písmena. Jednotlivá slova tedy hláskují a hned zase spojují v celek. Tato metoda u nás byla používána před první světovou válkou a někdy byla také nazývána Kožíškovou metodou (podle spisovatele Josefa Kožíška, autora snad nejznámějšího slabikáře Poupata, Úvalech u Prahy prožil posledních šest let svého života). Genetická metoda umožňuje rychlé čtení s porozuměním – děti mají pocit, že čtou opravdu rychle a čtenému rozumí. Soubor učebnic pro český jazyk a literaturu v 1. ročníku ZŠ s výukou čtení a psaní genetickou metodou je alternativou učebnic pro výuku čtení analyticko-syntetickou metodou.

Cílem nových učebnic čtení a psaní genetickou metodou je zprostředkovat poznání jazyka přirozeným způsobem – žáci od počátku čtou a zapisují smysluplné texty. Učebnice přinášejí zajímavou alternativu k běžně užívaným metodám, neboť vyžadují větší aktivitu dítěte a poskytují prostor k hledání vlastní cesty ke čtení a psaní. Soubor se skládá z pracovní učebnice Začínáme číst a psát, pracovní učebnice Už čteme a píšeme sami, sešitu Uvolňovací cviky a tvarové prvky psacího písma, tří písanek pro nácvik psacího písma a zvukového CD. Pro čtení ve 2. pololetí 1. ročníku je možné využít Čítanku 1 pro ZŠ.

Začínáme číst a psát

Začínáme číst a psát (genetická metoda)

Pracovní učebnice spolu se sešitem Uvolňovací cviky pro rozvoj grafomotoriky pokrývá období zhruba první poloviny školního roku. Úvodní část je věnovaná motivaci dítěte a průpravnému čtení s nezastupitelnými obrázky, které děti nejen „čtou“, ale i „píší“. Důraz je kladen na formulaci sdělení a myšlenek, k jejichž záznamu se od začátku využívá kresby a symbolu. Na tuto část plynule navazuje nácvik čtení i psaní velkých písmen celé abecedy a čtení slov i vět. Vyvození jednotlivých písmen vychází ze jmen dětí jedné fiktivní první třídy a jejich zážitků a příběhů. Nechybí ani nácvik samostatného písemného projevu dítěte.

Učebnice je dvojbarevná a nabízí řadu tvořivých námětů. Krásné ilustrace poskytují prostor nejen pro výuku, ale i pro potěšení dětí v době mimo vyučování. V dolní části stránek se nachází lišta se stručnými pokyny pro práci dítěte v případě jeho nepřítomnosti ve škole.

Už čteme a píšeme sami

Už čteme a píšeme sami (genetická metoda)

Druhá, plnobarevná pracovní učebnice přechází k malé abecedě, po níž jsou zařazeny texty ke čtení a projekty. Obojí napomáhá jak k celostnímu jazykovému rozvoji dítěte, tak ke zvyšování samostatnosti v jeho ústním i písemném projevu. Novinkou je projektová část, v níž se žáci naučí funkčně využít nabytých vědomostí při řešení běžných situací. K rozvoji vizuální komunikace, kterou lze zjednodušeně vyjádřit jako dovednost „číst“ obrazové sdělení, přispívá množství ilustrací a fotografií.

Napište třídní učitelce

3 + 8 =