Povinně zveřejňované informace dle zákona 106/199 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších
předpisů.

 

1. Název

 

Základní škola Úvaly, Arnošta z Pardubic č. 8, 250 82 Úvaly

 

2. Důvod a způsob založení

 

Zřizovací listina školské právnické osoby byla schválena usnesením Zastupitelstva města Úvaly Z-60/2019 ze dne 27.6.2019 podle par. 84 odt. 2 písm. d) zák. č. 128/2000 Sb. O obcích, ve znění pozdějších předpisů. Účinnost této zřizovací listiny je dnem zápisu do školského rejstříku – 1.1.2020. Zřizovatel školské právnické osoby je Město Úvaly se sídlem Arnošta z Pardubic 95, Úvaly. Organizace poskytuje vzdělávání ve vzdělávacích programech v oborech základního vzdělání.

 

3. Organizační struktura

 

Organizační schéma

 

4. Kontaktní spojení

 

viz Kontakty

 

4.1 Kontaktní poštovní adresa

 

Základní škola Úvaly
Arnošta z Pardubic 8
250 82 Úvaly

 

4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

 

Základní škola Úvaly
Arnošta z Pardubic 8
250 82 Úvaly

 

4.3 Úřední hodiny

 

pondělí – pátek: 7.30 – 15.00

 

4.4 Telefonní čísla

 

Viz Kontakty

 

4.5 Adresa internetové stránky

 

www.zsuvaly.cz

 

4.6 Adresa podatelny

 

Základní škola Úvaly

Arnošta z Pardubic 8

250 82 Úvaly

 

4.7 Elektronická adresa podatelny

 

zsuvaly@zsuvaly.cz; kancelar@zsuvaly.cz

 

dále viz Kontakty

4.8 Datová schránka

ID datové schránky: tknf8db

5 Případné platby lze poukázat

 

na bankovní účty školy – FIO banka:
Číslo účtu:
2101654766/2010 – účet určený pro fondy jednotlivých tříd (při platbě je nutné také uvádět specifický symbol 99999 + individuální variabilní symbol žáka)
2201654771/2010 – účet určený pro platbu obědů ve školní jídelně
2801654767/2010 – zřizovatelský rozpočet
2901654772/2010 – státní rozpočet
2501685158/2020 – FKSP
Majitel:
Základní škola Úvaly

Ve výjimečných odůvodněných případech lze platbu provést v hotovosti v kanceláři školy.

6. IČ

 

00874817

 

7. DIČ

 

Nejsme plátci DPH

 

8. Dokumenty

 

8.1 Seznam hlavních dokumentů

 

Zřizovací listina
Školní řád

 

Řád družiny
Řád jídelny

 

8.2 Rozpočet

 

Rozpočet

 

9. Žádosti o informace

 

Žádosti o informace lze podávat v úředních hodinách na adrese školy pro osobní návštěvu, písemně na adresu školy. Rovněž lze využít datovou schránku nebo elektronickou adresu školy.
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.

 

10. Příjem podání podnětů

 

Příjem žádostí a dalších podání je možný v úředních hodinách (viz bod 4.3) – na adrese školy  – pro osobní návštěvu, písemným podáním na adresu školy, rovněž lze využít datovou schránku  – nebo elektronickou adresu školy.

 

11. Opravné prostředky

 

Proti rozhodnutí povinného subjektu lze podat odvolání prostřednictvím povinné osoby (řediteli školy) zřizovateli školy a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí.

 

12. Formuláře

 

Viz Formuláře ke stažení

 

13. Popisy postupů – návody pro řešení životních situací

 

Konkrétní postupy pro řešení životních situací nejsou vydány.

 

14. Předpisy

 

14.1. – Nejdůležitější používané předpisy

 

  •  zákon č.561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění;
  • zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, v platném znění;
  • nařízení .vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, v platném znění
  • zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění;
  • zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění;
  • zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění;
  • zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění;
  • zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování OÚ, v platném znění;
  • zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky
  • usnesení č. 2/1993 Sb., o vyhlášení Listiny základních práv a svobod jako součásti ústavního pořádku České republiky
  • zákona č. 94/1963 o rodině
  • zákon č. 148/1998 Sb., o ochraně utajovaných skutečností a o změně některých zákonů
  • vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů, v platném znění;
  • vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných, v platném
    znění;
  • zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
  • zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů ( autorský zákon)
  • zákon č. 128/2000 Sb., o obcích ‚ obecní zřízení)
  • vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky
  • zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění
  • zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně právní ochraně dětí, v platném znění
  • zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých zákonů, c platném znění
  • vyhláška č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, v platném znění
  • vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, v platném znění
  • zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů v platném znění
  • zákon č. 646/2004 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, v platném znění
  • vyhláška č. 259/2012 Sb. – o podrobnostech výkonu spisové služby
  • vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování, v platném znění
  • zákon č. 114/2002 Sb., o FKSP, v platném znění
  • zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
  • zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
  • zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách
  • zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu ( stavební zákon)
  • zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů

 

Výše uvedené předpisy jsou přístupné elektronicky na internetu.

 

14.2 Vydané právní předpisy

 

Nejsou

 

15. Úhrady za poskytování informací

 

15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

Poskytování informací Poznámka
1. Kopírování na kopírovacích strojích A4 jednostranné 10
2. Tisk A4 černobílé 10
A4 barevné 20
3. Kopírování na magnetické nosiče 20
4. Telekomunikační poplatky Meziměstské Dle platných tarifů
5. Poštovné a jiné poplatky Dle platných tarifů
6. Nahlížení do spisů a vnitřních dokumentů školy Bezplatné

 

Úhrady jsou vybírány v podatelně školy v hotovosti, žadateli je vždy písemně potvrzena úhrada poplatku. V odůvodněných případech lze podmínit vydání informace zaplacením úhrady nebo zálohy. Úhrada nákladů je příjmem školy.

 

15.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

 

Není

 

16. Licenční smlouvy

 

Nejsou

 

16.1 Vzory licenčních smluv

 

Nejsou

 

16.2 Výhradní licence

 

Není

 

16 Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999

 

viz dokumenty ke stažení

 

Informace ze zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném
přístupu k informacím, v platném znění

 

Vymezení pravomocí a působnosti ředitele školy (§ 164 a 165 zákona 561/2004
Sb., školský zákon) – výňatek

  1. Ředitel řídí školu, plní povinnosti vedoucího organizace a jmenuje a odvolává své zástupce a další vedoucí pracovníky.
  2. Ředitel odpovídá za splnění učebních plánů, za odbornou a pedagogickou úroveň výchově vzdělávací práce školy a za efektivní využívání svěřených hospodářských prostředků; vytváří podmínky pro další vzdělávání pracovníků.
  3. Ředitel kontroluje práci pedagogických pracovníků a ostatních pracovníků a studijní výsledky žáků.
  4. Ředitel odpovídá za zpracování a zpřístupnění veřejnosti výroční zprávy o činnosti a hospodaření školy a předkládá tuto zprávu radě školy.
  5. Ředitel může podle místních potřeb a podmínek na základě požadavků orgánů, které zřídily školu nebo školské zařízení, popřípadě jiného subjektu, upravit výchovně vzdělávací proces školy v rozsahu stanoveném učebními plány.
  6. Ředitel školy zajišťuje, aby zákonní zástupci nezletilého žáka a zletilí žáci byli informováni o průběhu vzdělávání a výchovy žáka.
  7. Ředitel rozhoduje o právech a povinnostech v oblasti státní správy v těchto případech
    (§ 165 odst. 2 zákona 561/2004 Sb.)

a. povolení/zamítnutí přeřazení žáka nebo studenta do vyššího ročníku podle §17 odst. 3 a individuálního vzdělávacího plánu podle §18, §41
b. přijetí ke vzdělávání ve střední škole podle §59 a následujících
c. přijetí/zamítnutí žádosti o přestup, změnu oboru vzdělání a přerušení vzdělávání podle §66
d. povolení/zamítnutí žádosti o opakování ročníku po splnění povinné školní docházky podle §66 odst. 7
e. podmíněného vyloučení a vyloučení žáka nebo studenta ze školy nebo školského zařízení podle §31 odst. 2 a 4
f. uznání dosaženého vzdělání podle §70
g. snížení nebo prominutí úplaty za poskytování vzdělávání a školských služeb podle §123 odst. 4

 8. Odvolat se lze proti rozhodnutím ředitele školy:

a. která jsou uvedena výše pod č. 7 písm. a) a c) – g);
b. přijetí nebo nepřijetí ke studiu podle č. 2 písm. b)
c. Na odvolání se vztahuje Správní řád. Odvolání se podává prostřednictvím ředitelství školy k místně příslušnému školskému úřadu MHMP do 15 dnů od
doručení Rozhodnutí v případě a) a c) a e), do 3 pracovních dnů od doručení Rozhodnutí v případě b).

 9. Jestliže má žák nebo zástupce žáka pochybnosti o správnosti klasifikace na konci prvního nebo druhého pololetí, může do tří dnů ode dne, kdy se dozvěděl o jejím výsledku požádat ředitele školy o přezkoušení; je-li vyučujícím ředitel školy, může být požádán o přezkoušení žáka školský úřad. Přezkoušet žáka nelze, byl-li žák v klasifikačním období z vyučovacího předmětu, jehož klasifikace je napadána, již komisionálně zkoušen.

Vyřizování stížností

Ve škole stížnosti přijímá, eviduje a zajišťuje jejich správné a včasné vyřizování podatelna. Tím není dotčena povinnost ostatních vedoucích přijímat stěžovatele.

Přijímání stížnosti

1. Ústní stížnost – pokud ji nelze vyřídit ihned při podání, sepíše se záznam, který stěžovatel podepíše je předán do podatelny, kde bude stížnost řádně zaevidována, označena a předána k řešení vedení školy.
2. Stížnost písemná doručená osobně – potvrdí se příjem písemnosti, řádně se zaeviduje v podatelně a je následně předána vedení školy.
3. Stížnost písemná doručená poštou nebo elektronickou poštou – je po zapsání do evidence v podatelně předána vedení školy.

Stížnosti se přijímají každý pracovní den v obvyklé pracovní době (viz bod 4.3.).
Údaje o stížnostech jsou ochraňovány podle zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování OÚ v informačních systémech, v platném znění

Termín vyřízení stížnosti

1. Stížnost, jejíž prošetření a vyřízení náleží do působnosti jiného orgánu, postoupí ředitel těmto orgánům/organizacím k přímému vyřízení do 5 dnů ode dne přijetí a vyrozumí o tom stěžovatele.
2. Stížností, které není třeba prošetřovat na místě nebo na podkladě vyjádření, popřípadě spisového materiálu jiného orgánu/organizace, musí být vyřízeny/prošetřeny do 10 dnů ode dne, kdy byly doručeny škole.
3. Stížnosti, které nelze vyřídit/prošetřit do 10 dnů ode dne jejich doručení, musí být vyřízeny/prošetřeny nejdéle do 30 dnů ode dne, kdy byly doručeny. Tuto lhůtu lze překročit jen ve výjimečných případech. O důvodech musí být uvědomen stěžovatel a organizace, která stížnost postoupila k prošetření nebo si vyžádala zprávu o jejím vyřízení.

Vyřizování stížností

1. Škola vyřizuje jednak stížnosti došlé přímo na školu, dále stížnosti postoupené zřizovatelem a Ministerstvem školství, případně z jiných organizací.
2. Stížnosti na výsledky vzdělávaní a jeho průběh, na personální a materiálně technické podmínky vzdělávací činnosti řeší ředitel školy, případně ČŠI, stížnosti na řídící práci ředitelů škol postoupí ředitel k prošetření a vyřízení zřizovateli.
3. Ostatní stížnosti na učitele a ostatní zaměstnance prošetřuje a vyřizuje ve své působnosti ředitel školy.
4. Pokud škola obdrží stížnost, jejíž šetření je třeba jen zčásti v pravomoci ředitele, potvrdí příjem stížnosti stěžovateli a sdělí mu, které body stížnosti prošetří. Současně jej bude informovat, komu postupuje další část stížnosti k prošetření a vyřízení.
5. Je nepřípustné postupovat stížnosti k prošetření nebo vyřízení útvarům a pracovníkům, proti kterým stížnost směřuje. Stížnosti na vedoucí pracovníky se postupují k prošetření nebo vyřízení vždy příslušnému nadřízenému orgánu.

Stížnost se považuje za vyřízenou, jakmile po jejím prošetření byla učiněna opatření potřebná k odstranění zjištěných závad a stěžovatel byl o tom vyrozuměn.

Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace podle zákona 106/99 Sb.,
v platném znění

Žádost o poskytnutí informace

  1. Žádost o poskytnutí informace se podává ústně, písemně nebo v elektronické podobě.
    Ústní žádost lze vyřídit ústně jen s výslovným souhlasem žadatele. Pokud žadatel trvá na písemném vyřízení, vyzve jej ředitel školy k podání žádosti v písemné formě.  Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta nebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
  2. Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může ředitel místo požadované informace sdělit jen údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. V případě ústní žádosti tak učiní pokud možno neprodleně, v případě písemné žádosti nejpozději do 15 dnů ode dne doručení žádosti. Není-li žádost vyřízena ústně, poskytne se požadovaná informace písemně, nahlédnutím do spisu (včetně možnosti pořízení kopie) nebo na paměťových mediích.
  1. Žádosti o poskytnutí informací podané jakoukoli formou jsou přijaty a zaevidovány podatelnou školy. Žádost o poskytnutí již zveřejněné informace (například ve výroční zprávě ředitele školy) se zpravidla vyřídí poskytnutím údajů o zveřejnění.
  2. Za přijímání a vyřizování žádostí o poskytnutí informací odpovídá pověřená osoba.

Postup při podávání a vyřizování písemných žádostí o poskytnutí informace

1. Žádost je podána dnem, kdy ji obdržela škola (povinný subjekt).
2. Z podání musí být zřejmé, komu je žádost určena a kdo ji podává. U podání v elektronické podobě musí být uvedena příslušná identifikace žadatele. Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu (adresu bydliště a adresu pro doručování, jestliže se tyto adresy liší). Právnická osoba uvede název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa. Neobsahuje-li žádost tyto údaje, není žádost podáním ve smyslu tohoto zákona a
žádost se odloží.
3. Škola posoudí obsah žádosti a:

a. v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti,
b. v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 3 dnů žadateli. Ředitel školy nemá za povinnost postoupit žádost příslušnému orgánu.
c. nerozhodne-li o odmítnutí žádosti podle §15 zákona, poskytne požadovanou informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí podání nebo od upřesnění žádosti podle písmena a). O formě, ve které bude informace poskytnuta, rozhoduje ředitel.

4. O postupu při poskytování informace se pořídí záznam.
5. Lhůtu pro poskytnutí informace je možno prodloužit ze závažných důvodů vyjmenovaných v zákoně, nejvýše však o deset dní.
6. Žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.

Rozhodnutí o odmítnutí žádosti

Pokud škola žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti (dále jen „rozhodnutí o odmítnutí žádosti“), s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.

Rozhodnutí je správním rozhodnutím ve smyslu zákona a musí obsahovat následující náležitosti:

  • název a sídlo školy
  • číslo jednací a datum vydání rozhodnutí
  • označení žadatele o informaci (jméno a příjmení fyzické osoby, název a sídlo právnické osoby)
  • výrok, který obsahuje samotné rozhodnutí o odmítnutí poskytnutí informace požadované žadatelem
  • odůvodnění, které obsahuje důvod odmítnutí poskytnutí informace, včetně každého omezení práva na informace, s uvedením ustanovení příslušných právních předpisů
  • poučení o odvolání, které obsahuje poučení o místu, formě a době podání odvolání
  • vlastnoruční podpis ředitele školy s uvedením jména, příjmení a funkce
  • jméno, příjmení a funkce pověřeného pracovníka

Rozhodnutí se doručí do vlastních rukou žadatele.

Pokud žadatel žádá o poskytnutí více informací, z nichž některé jsou vyloučeny, škola přípustné informace poskytne a souběžně rozhodne o odepření vyloučených informací.

Ředitel vede evidenci písemných žádost o poskytnutí informace. Evidence žádostí obsahuje:

  • datum doručení žádosti, věc, číslo jednací
  • jméno, příjmení žadatele (název a sídlo), spojení na žadatele
  • způsob, jakým bylo ve věci postupováno a jak byla žádost vyřízena

datum vyřízení žádosti

Odvolání

1. Proti rozhodnutí školy o odmítnutí žádosti lze podat odvolání.
2. Škola předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
3. Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání školou.

ÚHRADA NÁKLADŮ A VÝROČNÍZPRÁVA

Ředitel školy bude požadovat úhradu skutečných nákladů spojených s vyhledáváním informací, pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. Žadateli na jeho žádost potvrdí předpokládanou výši úhrady nákladů. Tento pokyn se nevztahuje na zákonné zástupce žáků, kteří požadují informaci o škole (vzdělávací program, učební plány, koncepce školy, organizační struktura) a o výsledcích žáků ve výchovně vzdělávacím procesu.

Ředitel vždy na konci ledna zveřejní výroční zprávu za předcházející kalendářní rok o své činnosti v oblasti poskytování informací.

Osnovu a popisy úkonů orgánů veřejné moci dle § 2 vyhlášky č. 515/2020 Sb. o struktuře informací zveřejňovaných o povinném subjektu a o osnově popisu úkonů vykonávaných v rámci agendy naleznete na Portálu veřejné správy. Sekce „Vzdělávání, věda a výzkum“. 

OCHRANA OZNAMOVATELŮ PROTIPRÁVNÍHO JEDNÁNÍ „WHISTLEBLOWING“

-ochrana_oznamovatelů_whistleblowing