
Povinně zveřejňované informace dle zákona 106/199 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších
předpisů.
1. Název
Základní škola Úvaly, Arnošta z Pardubic č. 8, 250 82 Úvaly
2. Důvod a způsob založení
Zřizovací listina školské právnické osoby byla schválena usnesením Zastupitelstva města Úvaly Z-60/2019 ze dne 27.6.2019 podle par. 84 odt. 2 písm. d) zák. č. 128/2000 Sb. O obcích, ve znění pozdějších předpisů. Účinnost této zřizovací listiny je dnem zápisu do školského rejstříku – 1.1.2020. Zřizovatel školské právnické osoby je Město Úvaly se sídlem Arnošta z Pardubic 95, Úvaly. Organizace poskytuje vzdělávání ve vzdělávacích programech v oborech základního vzdělání.
3. Organizační struktura
4. Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Základní škola Úvaly
Arnošta z Pardubic 8
250 82 Úvaly
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Základní škola Úvaly
Arnošta z Pardubic 8
250 82 Úvaly
4.3 Úřední hodiny
pondělí – pátek: 7.30 – 15.00
4.4 Telefonní čísla
4.5 Adresa internetové stránky
4.6 Adresa podatelny
Základní škola Úvaly
Arnošta z Pardubic 8
250 82 Úvaly
4.7 Elektronická adresa podatelny
zsuvaly@zsuvaly.cz; kancelar@zsuvaly.cz
dále viz Kontakty
4.8 Datová schránka
ID datové schránky: tknf8db
5 Případné platby lze poukázat
na bankovní účty školy – FIO banka:
Číslo účtu:
2101654766/2010 – účet určený pro fondy jednotlivých tříd (při platbě je nutné také uvádět specifický symbol 99999 + individuální variabilní symbol žáka), provoz, státní rozpočet
2201654771/2010 – účet určený pro platbu obědů ve školní jídelně
2501685158/2020 – FKSP
Majitel:
Základní škola Úvaly
Ve výjimečných odůvodněných případech lze platbu provést v hotovosti v kanceláři školy.
6. IČ
00874817
7. DIČ
Nejsme plátci DPH
8. Dokumenty
8.1 Seznam hlavních dokumentů
(Platnost organizačního řádu_ŠŘ)
Vnitřní řád školní družiny 2024
8.2 Rozpočet
8.3 ŠVP (Školní vzdelávací program)
Dokument je po dohodě k dispozici v kanceláři zástupkyně ředitele školy.
9. Žádosti o informace
Žádosti o informace lze podávat v úředních hodinách na adrese školy pro osobní návštěvu, písemně na adresu školy. Rovněž lze využít datovou schránku nebo elektronickou adresu školy.
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
10. Příjem podání podnětů
Příjem žádostí a dalších podání je možný v úředních hodinách (viz bod 4.3) – na adrese školy – pro osobní návštěvu, písemným podáním na adresu školy, rovněž lze využít datovou schránku – nebo elektronickou adresu školy.
11. Opravné prostředky
Proti rozhodnutí povinného subjektu lze podat odvolání prostřednictvím povinné osoby (řediteli školy) zřizovateli školy a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí.
12. Formuláře
13. Popisy postupů – návody pro řešení životních situací
Konkrétní postupy pro řešení životních situací nejsou vydány.
14. Předpisy
14.1. – Nejdůležitější používané předpisy
- zákon č.561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění;
- zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, v platném znění;
- nařízení .vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, v platném znění
- zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění;
- zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění;
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění;
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění;
- zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování OÚ, v platném znění;
- zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky
- usnesení č. 2/1993 Sb., o vyhlášení Listiny základních práv a svobod jako součásti ústavního pořádku České republiky
- zákona č. 94/1963 o rodině
- zákon č. 148/1998 Sb., o ochraně utajovaných skutečností a o změně některých zákonů
- vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů, v platném znění;
- vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných, v platném
znění; - zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
- zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů ( autorský zákon)
- zákon č. 128/2000 Sb., o obcích ‚ obecní zřízení)
- vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky
- zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění
- zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně právní ochraně dětí, v platném znění
- zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých zákonů, c platném znění
- vyhláška č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, v platném znění
- vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, v platném znění
- zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů v platném znění
- zákon č. 646/2004 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, v platném znění
- vyhláška č. 259/2012 Sb. – o podrobnostech výkonu spisové služby
- vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování, v platném znění
- zákon č. 114/2002 Sb., o FKSP, v platném znění
- zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
- zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
- zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách
- zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu ( stavební zákon)
- zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů
Výše uvedené předpisy jsou přístupné elektronicky na internetu.
14.2 Vydané právní předpisy
Nejsou
15. Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Poskytování informací | Poznámka | Kč | |
1. | Kopírování na kopírovacích strojích | A4 jednostranné | 10 |
2. | Tisk | A4 černobílé | 10 |
A4 barevné | 20 | ||
3. | Kopírování na magnetické nosiče | 20 | |
4. | Telekomunikační poplatky | Meziměstské | Dle platných tarifů |
5. | Poštovné a jiné poplatky | Dle platných tarifů | |
6. | Nahlížení do spisů a vnitřních dokumentů školy | Bezplatné |
Úhrady jsou vybírány v podatelně školy v hotovosti, žadateli je vždy písemně potvrzena úhrada poplatku. V odůvodněných případech lze podmínit vydání informace zaplacením úhrady nebo zálohy. Úhrada nákladů je příjmem školy.
15.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Není
16. Licenční smlouvy
Nejsou
16.1 Vzory licenčních smluv
Nejsou
16.2 Výhradní licence
Není
16 Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999
Informace ze zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném
přístupu k informacím, v platném znění
Vymezení pravomocí a působnosti ředitele školy (§ 164 a 165 zákona 561/2004
Sb., školský zákon) – výňatek
- Ředitel řídí školu, plní povinnosti vedoucího organizace a jmenuje a odvolává své zástupce a další vedoucí pracovníky.
- Ředitel odpovídá za splnění učebních plánů, za odbornou a pedagogickou úroveň výchově vzdělávací práce školy a za efektivní využívání svěřených hospodářských prostředků; vytváří podmínky pro další vzdělávání pracovníků.
- Ředitel kontroluje práci pedagogických pracovníků a ostatních pracovníků a studijní výsledky žáků.
- Ředitel odpovídá za zpracování a zpřístupnění veřejnosti výroční zprávy o činnosti a hospodaření školy a předkládá tuto zprávu radě školy.
- Ředitel může podle místních potřeb a podmínek na základě požadavků orgánů, které zřídily školu nebo školské zařízení, popřípadě jiného subjektu, upravit výchovně vzdělávací proces školy v rozsahu stanoveném učebními plány.
- Ředitel školy zajišťuje, aby zákonní zástupci nezletilého žáka a zletilí žáci byli informováni o průběhu vzdělávání a výchovy žáka.
- Ředitel rozhoduje o právech a povinnostech v oblasti státní správy v těchto případech
(§ 165 odst. 2 zákona 561/2004 Sb.)
a. povolení/zamítnutí přeřazení žáka nebo studenta do vyššího ročníku podle §17 odst. 3 a individuálního vzdělávacího plánu podle §18, §41
b. přijetí ke vzdělávání ve střední škole podle §59 a následujících
c. přijetí/zamítnutí žádosti o přestup, změnu oboru vzdělání a přerušení vzdělávání podle §66
d. povolení/zamítnutí žádosti o opakování ročníku po splnění povinné školní docházky podle §66 odst. 7
e. podmíněného vyloučení a vyloučení žáka nebo studenta ze školy nebo školského zařízení podle §31 odst. 2 a 4
f. uznání dosaženého vzdělání podle §70
g. snížení nebo prominutí úplaty za poskytování vzdělávání a školských služeb podle §123 odst. 4
8. Odvolat se lze proti rozhodnutím ředitele školy:
a. která jsou uvedena výše pod č. 7 písm. a) a c) – g);
b. přijetí nebo nepřijetí ke studiu podle č. 2 písm. b)
c. Na odvolání se vztahuje Správní řád. Odvolání se podává prostřednictvím ředitelství školy k místně příslušnému školskému úřadu MHMP do 15 dnů od
doručení Rozhodnutí v případě a) a c) a e), do 3 pracovních dnů od doručení Rozhodnutí v případě b).
9. Jestliže má žák nebo zástupce žáka pochybnosti o správnosti klasifikace na konci prvního nebo druhého pololetí, může do tří dnů ode dne, kdy se dozvěděl o jejím výsledku požádat ředitele školy o přezkoušení; je-li vyučujícím ředitel školy, může být požádán o přezkoušení žáka školský úřad. Přezkoušet žáka nelze, byl-li žák v klasifikačním období z vyučovacího předmětu, jehož klasifikace je napadána, již komisionálně zkoušen.
Vyřizování stížností
Ve škole stížnosti přijímá, eviduje a zajišťuje jejich správné a včasné vyřizování podatelna. Tím není dotčena povinnost ostatních vedoucích přijímat stěžovatele.
Přijímání stížnosti
1. Ústní stížnost – pokud ji nelze vyřídit ihned při podání, sepíše se záznam, který stěžovatel podepíše je předán do podatelny, kde bude stížnost řádně zaevidována, označena a předána k řešení vedení školy.
2. Stížnost písemná doručená osobně – potvrdí se příjem písemnosti, řádně se zaeviduje v podatelně a je následně předána vedení školy.
3. Stížnost písemná doručená poštou nebo elektronickou poštou – je po zapsání do evidence v podatelně předána vedení školy.
Stížnosti se přijímají každý pracovní den v obvyklé pracovní době (viz bod 4.3.).
Údaje o stížnostech jsou ochraňovány podle zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování OÚ v informačních systémech, v platném znění
Termín vyřízení stížnosti
1. Stížnost, jejíž prošetření a vyřízení náleží do působnosti jiného orgánu, postoupí ředitel těmto orgánům/organizacím k přímému vyřízení do 5 dnů ode dne přijetí a vyrozumí o tom stěžovatele.
2. Stížností, které není třeba prošetřovat na místě nebo na podkladě vyjádření, popřípadě spisového materiálu jiného orgánu/organizace, musí být vyřízeny/prošetřeny do 10 dnů ode dne, kdy byly doručeny škole.
3. Stížnosti, které nelze vyřídit/prošetřit do 10 dnů ode dne jejich doručení, musí být vyřízeny/prošetřeny nejdéle do 30 dnů ode dne, kdy byly doručeny. Tuto lhůtu lze překročit jen ve výjimečných případech. O důvodech musí být uvědomen stěžovatel a organizace, která stížnost postoupila k prošetření nebo si vyžádala zprávu o jejím vyřízení.
Vyřizování stížností
1. Škola vyřizuje jednak stížnosti došlé přímo na školu, dále stížnosti postoupené zřizovatelem a Ministerstvem školství, případně z jiných organizací.
2. Stížnosti na výsledky vzdělávaní a jeho průběh, na personální a materiálně technické podmínky vzdělávací činnosti řeší ředitel školy, případně ČŠI, stížnosti na řídící práci ředitelů škol postoupí ředitel k prošetření a vyřízení zřizovateli.
3. Ostatní stížnosti na učitele a ostatní zaměstnance prošetřuje a vyřizuje ve své působnosti ředitel školy.
4. Pokud škola obdrží stížnost, jejíž šetření je třeba jen zčásti v pravomoci ředitele, potvrdí příjem stížnosti stěžovateli a sdělí mu, které body stížnosti prošetří. Současně jej bude informovat, komu postupuje další část stížnosti k prošetření a vyřízení.
5. Je nepřípustné postupovat stížnosti k prošetření nebo vyřízení útvarům a pracovníkům, proti kterým stížnost směřuje. Stížnosti na vedoucí pracovníky se postupují k prošetření nebo vyřízení vždy příslušnému nadřízenému orgánu.
Stížnost se považuje za vyřízenou, jakmile po jejím prošetření byla učiněna opatření potřebná k odstranění zjištěných závad a stěžovatel byl o tom vyrozuměn.
Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace podle zákona 106/99 Sb.,
v platném znění
Žádost o poskytnutí informace
- Žádost o poskytnutí informace se podává ústně, písemně nebo v elektronické podobě.
Ústní žádost lze vyřídit ústně jen s výslovným souhlasem žadatele. Pokud žadatel trvá na písemném vyřízení, vyzve jej ředitel školy k podání žádosti v písemné formě. Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta nebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně. - Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může ředitel místo požadované informace sdělit jen údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. V případě ústní žádosti tak učiní pokud možno neprodleně, v případě písemné žádosti nejpozději do 15 dnů ode dne doručení žádosti. Není-li žádost vyřízena ústně, poskytne se požadovaná informace písemně, nahlédnutím do spisu (včetně možnosti pořízení kopie) nebo na paměťových mediích.
- Žádosti o poskytnutí informací podané jakoukoli formou jsou přijaty a zaevidovány podatelnou školy. Žádost o poskytnutí již zveřejněné informace (například ve výroční zprávě ředitele školy) se zpravidla vyřídí poskytnutím údajů o zveřejnění.
- Za přijímání a vyřizování žádostí o poskytnutí informací odpovídá pověřená osoba.
Postup při podávání a vyřizování písemných žádostí o poskytnutí informace
1. Žádost je podána dnem, kdy ji obdržela škola (povinný subjekt).
2. Z podání musí být zřejmé, komu je žádost určena a kdo ji podává. U podání v elektronické podobě musí být uvedena příslušná identifikace žadatele. Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu (adresu bydliště a adresu pro doručování, jestliže se tyto adresy liší). Právnická osoba uvede název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa. Neobsahuje-li žádost tyto údaje, není žádost podáním ve smyslu tohoto zákona a
žádost se odloží.
3. Škola posoudí obsah žádosti a:
a. v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti,
b. v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 3 dnů žadateli. Ředitel školy nemá za povinnost postoupit žádost příslušnému orgánu.
c. nerozhodne-li o odmítnutí žádosti podle §15 zákona, poskytne požadovanou informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí podání nebo od upřesnění žádosti podle písmena a). O formě, ve které bude informace poskytnuta, rozhoduje ředitel.
4. O postupu při poskytování informace se pořídí záznam.
5. Lhůtu pro poskytnutí informace je možno prodloužit ze závažných důvodů vyjmenovaných v zákoně, nejvýše však o deset dní.
6. Žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.
Rozhodnutí o odmítnutí žádosti
Pokud škola žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti (dále jen „rozhodnutí o odmítnutí žádosti“), s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
Rozhodnutí je správním rozhodnutím ve smyslu zákona a musí obsahovat následující náležitosti:
- název a sídlo školy
- číslo jednací a datum vydání rozhodnutí
- označení žadatele o informaci (jméno a příjmení fyzické osoby, název a sídlo právnické osoby)
- výrok, který obsahuje samotné rozhodnutí o odmítnutí poskytnutí informace požadované žadatelem
- odůvodnění, které obsahuje důvod odmítnutí poskytnutí informace, včetně každého omezení práva na informace, s uvedením ustanovení příslušných právních předpisů
- poučení o odvolání, které obsahuje poučení o místu, formě a době podání odvolání
- vlastnoruční podpis ředitele školy s uvedením jména, příjmení a funkce
- jméno, příjmení a funkce pověřeného pracovníka
Rozhodnutí se doručí do vlastních rukou žadatele.
Pokud žadatel žádá o poskytnutí více informací, z nichž některé jsou vyloučeny, škola přípustné informace poskytne a souběžně rozhodne o odepření vyloučených informací.
Ředitel vede evidenci písemných žádost o poskytnutí informace. Evidence žádostí obsahuje:
- datum doručení žádosti, věc, číslo jednací
- jméno, příjmení žadatele (název a sídlo), spojení na žadatele
- způsob, jakým bylo ve věci postupováno a jak byla žádost vyřízena
datum vyřízení žádosti
Odvolání
1. Proti rozhodnutí školy o odmítnutí žádosti lze podat odvolání.
2. Škola předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
3. Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání školou.
ÚHRADA NÁKLADŮ A VÝROČNÍZPRÁVA
Ředitel školy bude požadovat úhradu skutečných nákladů spojených s vyhledáváním informací, pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. Žadateli na jeho žádost potvrdí předpokládanou výši úhrady nákladů. Tento pokyn se nevztahuje na zákonné zástupce žáků, kteří požadují informaci o škole (vzdělávací program, učební plány, koncepce školy, organizační struktura) a o výsledcích žáků ve výchovně vzdělávacím procesu.
Ředitel vždy na konci ledna zveřejní výroční zprávu za předcházející kalendářní rok o své činnosti v oblasti poskytování informací.
Osnovu a popisy úkonů orgánů veřejné moci dle § 2 vyhlášky č. 515/2020 Sb. o struktuře informací zveřejňovaných o povinném subjektu a o osnově popisu úkonů vykonávaných v rámci agendy naleznete na Portálu veřejné správy. Sekce „Vzdělávání, věda a výzkum“.